Re: [MISC] Re: [ANNOUNCE] KLID: Medlemsmøde om åben kildekode bogholderiprogrammet sql-ledger, 26. sept

Peter Toft wrote:

 <snip>
> Forlængelse af diskussionen - denne gang ville KLID
> ikke have SSLUG-folk gratis ind. Skal dette gøre at vi
> ikke udsender den announce? Hvad synes I?
>
> Skal vi lade SSLUG-folk vurdere dette selv - men at det
> skal være tydeligt hvad det koster??
>
> Uptime kostede også knaster - og det gør LinuxForum
> også - og det mener jeg vi skal annoncere når vi er med
> i det.
>
> Bolden er jeres :)

Det der springer i lidt i øjnene er at der er tale om et arangement der
er ganske parralelt til vores hyggemøder, foredragsholderen er
ovenikøbet også medlem af SSLUG. Hvis der hvade været tale om er et
foredrag med en eller anden stor kanon(beklager Keld;-) som det måske
havde kostet penge at få fat i ville sagen være en anden. Det er sagt ud
fra den en antagelse at Keld gør det her gratis, hvad jeg ikke på nogen
måde kan vide.

At DKUUG med mellemrum vælger at bruge nogen af foreningens mange penge
til nogen lidt mere eksklusive arangementer, og de herunder vælger at
tage penge for det fra ikke DKKUG medlemmer, er for mig helt i orden og
den slags arangementer
mener jeg også at der kan være plads til at blive annonceret hos os.

Det er imidlertid et problem hvis DKKUG begynder at benytte
SSLUG-anounce til
deres almindelige arangementer, det er for mig at se mest
foreningsreklame.

Derfor vil jeg foreslå en politik gående på:

Arangementer af særlig eksklusiv karakter, som må antages at have
kostet 		en del at få på benene, må godt annonceres selv om de koster
penge.

Almindelige arrangementer må kun hvis de er gratis for SSLUG medlemmer

Det er så op til bestyrelsen at afgøre om et arangement kan falde ind
under
den ene eller den ande kategori. Det  er i øvrigt ikke meningen at som
sådan
at bestyrelsen skal kræve indsigt i arangementets økonomi, vurderingen
skal alene ske på basis at det tilsendte

--
-
Poul-Erik Andreasen