Re: [MISC] Re: [ANNOUNCE] KLID: Medlemsmøde om åben kildekode bogholderiprogrammet sql-ledger, 26. sept

On Mon, Sep 24, 2001 at 08:37:43PM +0200, Poul-Erik Andreasen wrote:
> Peter Toft wrote:
> >
> Det der springer i lidt i øjnene er at der er tale om et arangement der
> er ganske parralelt til vores hyggemøder, foredragsholderen er
> ovenikøbet også medlem af SSLUG. Hvis der hvade været tale om er et
> foredrag med en eller anden stor kanon(beklager Keld;-) som det måske
> havde kostet penge at få fat i ville sagen være en anden. Det er sagt ud
> fra den en antagelse at Keld gør det her gratis, hvad jeg ikke på nogen
> måde kan vide.

Jeg gør dette gratis, inderst inde er jeg jo en glad amatør!
Men nogen af vores arrangementer koster os fx lokaleleje, eller vi
betaler rejseudgifter. Og der lægges en del frivillig arbejdskraft i
det fra foreningens medlemmer.

> At DKUUG med mellemrum vælger at bruge nogen af foreningens mange penge
> til nogen lidt mere eksklusive arangementer, og de herunder vælger at
> tage penge for det fra ikke DKKUG medlemmer, er for mig helt i orden og
> den slags arangementer
> mener jeg også at der kan være plads til at blive annonceret hos os.
>
> Det er imidlertid et problem hvis DKKUG begynder at benytte
> SSLUG-anounce til
> deres almindelige arangementer, det er for mig at se mest
> foreningsreklame.

KLID har annonceret alle vores møder på sslug-announce, og det har
også vist sig at der har været stor interesse fra SSLUG-medlemmer
i KLIDs arrangementer. Det er oftest over halvdelen af deltagerne
der er SSLUG-medlemmer. Hvis SSLUG ikke vil tillade annoncering af
KLID-arrangementer fremover, ja, så går mange SSLUG-medlemmer glip
af arrangementer som de ellers formentlig vil være glade for.

Så der er ikke noget med at "DKUUG *begynder* at benytte sslug-announce"
Det har vil altid gjort i KLID. Det er reklame - ja, men for et arrangement,
der formentlig har en pæn del SSLUG-medlemmers interesse.

> Arangementer af særlig eksklusiv karakter, som må antages at have
> kostet 		en del at få på benene, må godt annonceres selv om de koster
> penge.

Det foreliggende er et arrangement af særlig eksklusiv karakter, fordi
du her får lejlighed til at møde folkene bag det eneste
produktionsklare danske åben kildekode bogholderiprogram:-)
Sådan noget er faktisk af en del folk bedømt til at være en af de
afgørende kriterier for om Linux vil lykkes, fx lægges der vægt på
dette bøde hos danske ComputerWorld og norske Statskonsult.
Hvor sætter du grænsen for hvad der er eksklusivt, Poul-Erik?
Er det bare fordi man er dansk at man ikke er eksklusiv?
Jeg kan godt holde foredraget på engelsk:-)

Venlig hilsen
Keld