Re: [MISC] Re: [ANNOUNCE] KLID: Medlemsmøde om åben kildekode bogholderiprogrammet sql-ledger, 26. sept

Keld Jørn Simonsen wrote:

> [...]
> Men nogen af vores arrangementer koster os fx lokaleleje, eller vi
> betaler rejseudgifter. Og der lægges en del frivillig arbejdskraft i
> det fra foreningens medlemmer.

> KLID har annonceret alle vores møder på sslug-announce, og det har
> også vist sig at der har været stor interesse fra SSLUG-medlemmer
> i KLIDs arrangementer. Det er oftest over halvdelen af deltagerne
> der er SSLUG-medlemmer. Hvis SSLUG ikke vil tillade annoncering af
> KLID-arrangementer fremover, ja, så går mange SSLUG-medlemmer glip
> af arrangementer som de ellers formentlig vil være glade for.

Også når de skal betale for dem?. Den mulighed at vi selv arangere dem i SSLUG regi,
foreligger også

> Så der er ikke noget med at "DKUUG *begynder* at benytte sslug-announce"
> Det har vil altid gjort i KLID. Det er reklame - ja, men for et arrangement,
> der formentlig har en pæn del SSLUG-medlemmers interesse.

Ja men det har heller ikke før  koste penge.

> Det foreliggende er et arrangement af særlig eksklusiv karakter, fordi
> du her får lejlighed til at møde folkene bag det eneste
> produktionsklare danske åben kildekode bogholderiprogram:-)
> Sådan noget er faktisk af en del folk bedømt til at være en af de
> afgørende kriterier for om Linux vil lykkes, fx lægges der vægt på
> dette bøde hos danske ComputerWorld og norske Statskonsult.
> Hvor sætter du grænsen for hvad der er eksklusivt, Poul-Erik?
> Er det bare fordi man er dansk at man ikke er eksklusiv?
> Jeg kan godt holde foredraget på engelsk:-)

Det er ikke nok, og det ved du også godt, der er utroligt mange arangementer
med et overordentligt højt fagligt niveau, både i SSLUG og DKUUG regi. Der skal mere til.
Uptime er et godt eksempel, på noget men kan tilbyde SSLUG og tage penge for det.

Det har ikke noget med om det er dansk eller engelsk, hvis du havde
boet i jylland f.eks og DKKUG havde vurderet at du var interessandt nok til at bekoste en
rejse herover f.eks med fly, ville det være i orden. SSLUG skal ikke snylte. Men det er da
klart at udenlandske top-guns vil være noget der typisk kan lokke mulvarpeskindet frem hos
folk

--
-
Poul-Erik Andreasen