Re: [MISC] File + Application Server

On Thursday 27 September 2001 22:06, you wrote:
> Jeg er blevet bedt om at lave en Fil + program server på mit arbejde
> (Fritids-/ungdomsklub)  !
> Jeg gør det ved hjælp af Debian GNU/Linux + Samba !
> Er der nogen der kan fortælle mig hvor stor en maskine der skal til for, at
> få det til at kører ?
> Alle programmer og spil skal ligge på serveren. Ang. vores net så kører vi
> 100 Mbit
> Her lidt om brugen af serveren:
>    Logon server:
>       Til 8 maskiner samtidig (Win98)
>    Programmer:
>       F.eks. Office2000, CuBase, WinAmp, WinAce m.m.
> [...]

Jeg tror du har misforstået konceptet application server en lille smule.. på
en application server bliver applikationerne (programmerne) afviklet _PÅ_
serveren og den klient maskine (workstation om man vil) som programmet er
startet fra laver dermed ikke selv nogen (eller meget lidt) af udregningerne
der skal til for at applikationen fungerer. Det er noget nær en umulighed at
lave en linux application server med Office 2000 samt de andre du har nævnt
på..

Hvis du blot mener at du vil have programmet liggende på serveren og så
afvikle det via netværket sådan at serveren reelt bare bliver en delt
harddisk så er du inde på noget hvor det kan lade sig gøre.. til det er samba
perfekt og kravet er ikke vildt, 200Mhz, 64/120Mb RAM og massere af harddisk
plads, så har du en helt fin server der nok skal holde til det meste..

--
Anders