Re: [MISC] File + Application Server

"John Mørck Hansen" <sslug@sslug> wrote in message
news:sslug@sslug
> Hej alle
>
> Jeg er blevet bedt om at lave en Fil + program server på mit arbejde
> (Fritids-/ungdomsklub)  !
> Jeg gør det ved hjælp af Debian GNU/Linux + Samba !
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvor stor en maskine der skal til for,
at
> få det til at kører ?
> Alle programmer og spil skal ligge på serveren. Ang. vores net så kører vi
> 100 Mbit
>
> Her lidt om brugen af serveren:
>
>    Logon server:
>       Til 8 maskiner samtidig (Win98)

> [...]

Du skal lige have lidt orden på begreberne. Det du beskriver er en ren
fil-server. En program-server, i det mindste som jeg forstår det, er en
server, der udfører programmer. Ingen af de ting du nævner kræver en
programserver.
Min ide vil være, at du skal satse på SCSI til harddisken. Processoren kan
du næppe få i dag under 800 MHz, så der er ingen problemer på det punkt.
Men du bør nok lige skrive lidt om, hvad dit budget er. Har du masser af
guld er der jo lidt flere muligheder, end hvis du skal lave det hele for en
femøre.