Re: [MISC] Debian Guide

On Fri, 28 Sep 2001 00:04:59 +0200,
Christian Joergensen <sslug@sslug> wrote:

> Hejsa,
>
> Vi er nogle stykker der er startet på at skrive en guide til Debian. Dette
> er
> for at give et alternativ til HOWTO's og andre tutorials rundt omkring på
> nettet, der ofte er meget RedHat/RPM specifikke.
>
> Hvis du skulle have lyst til at skrive lidt, rette stavefejl - eller måske
> bare har nogle gode ideer, så tag et kig her: <http://dkdg.sourceforge.net>

Jeg har netop installeret Debian på to maskiner, og har et par
forhåbentlig typiske begynderspørgsmål.

Hvordan får man nemmest PPP til ens internetudbyder til at fungere? (jeg
regner med at jeg mangler nogle no-dittenogdatten ting i
/etc/ppp/options, og regner med at kopiere den fra min
redhat-opsætning).

Hvordan får jeg netscape installeret?

Hvordan får jeg nyeste KDE, og GNOME installeret (skal bruges på min
fars maskine, da han ikke vil skrive en kommando, og det skal bruges
til at overtale ham til ikke at bruge Windows).

Hvordan får jeg den dersens login ting, der i Redhat runlevel 5 på en
debianbox (en grafisk login, hvor man vist bla kan vælge
windowmaneger).

Jeg har downloadet vim_6.0-1_i386.deb, hvordan installerer jeg den?

Hvorfor kan Windows ikke boote på min fars PC, hvis den har været inde i
debian, uden at man trykker på reset eller tager strømmen? Windows
brokker sig over at den ikke kan læse HIMEM.SYS.  (Dette spørgsmål er
ikke det jeg ville blive gladest for at få svar på).

Hvis man oversætter sin egen kerne lige som jeg plejer (beskrevet i
afsnit 4.4), skal man så ikke gøre noget ved Debians pakkesystem, så det
ved hvilken kerne der er installeret?

Håber at det var nogen gode ideer til ting at skrive om, og jeg håber
også på at få nogen svar.

Hvis jeg var sikker på at man kunne XFUTe til teknik-listen ville jeg
gøre det, men det virker vist ikke.

--
Like a rat in a maze          Anders Bo Rasmussen    mailto:sslug@sslug
The path before me lies       Frimestervej 42 1.tv   http://www.fuzz.dk