Re: [MISC] Indlæringskurve for Linux

On Sun, 30 Sep 2001, Poul-Erik Andreasen wrote:

> Linux bliver beskrivet som havende en stejl indlæringskurve.
>
> Den optræder i mailinglisterne og i friheden til at vælge, og sikkert
> også andre steder. Men det er notorisk forkert,i enhver
> normalopfattelse af en kurver

Jeg mener, at indlæringskurver er arbejde/udbytte.

Linux:

Arbejde (for at opnå viden)
^              ***
|         *****
|     ****
|  ***
|**
+----------------> Udbytte

Microsoft-Windows:

Arbejde (for at opnå viden)
^          *
|         *
|         *
|    *****
|****
+----------------> Udbytte

Ved Microsoft Windows kommer man hurtigere igang. Men når man når op på et
vist niveau, så møder man en mur, som er meget svær at komme igennem. Jeg
skiftede til Linux kort tid efter jeg ramte muren.

Med Linux et det lidt sværere at komme igang (Men GNOME og KDE prøver at
rette op på dette). Til gengæld bliver det lettere og lettere at få mere
udbytte af sin viden.

> Linux indlæringskurve er flad, evt let progresiv. Det er f.eks Windows
> der har en stejl indlæringskurve, den flader til gændgæld ud til
> næsten vandret efter et stykke tid, da man er afskåret fra visse typer
> information. Linux derimod har intet maksimum den kan uhindret blive
> ved med at stige langsomt men sikkert.

Jeg tror, du kommer til at bytte om på akserne i forhold til den gængse
opfattelse af indlæringskurver. Ellers er vi enige.

/Ole
--
Få virksomheder til at tage softwarepatenter alvorligt:
Vær med i genfors-projektet.