Re: [MISC] Indlæringskurve for Linux

In article <sslug@sslug>, Ole Tange wrote:
>  On Sun, 30 Sep 2001, Poul-Erik Andreasen wrote:
>  Jeg mener, at indlæringskurver er arbejde/udbytte.
>
>  Linux:
>
>  Arbejde (for at opnå viden)
>  ^              ***
>  |         *****
>  |     ****
>  |  ***
>  |**
>  +----------------> Udbytte
>
>  Microsoft-Windows:
>
>  Arbejde (for at opnå viden)
>  ^          *
>  |         *
>  |         *
> [...]

Ser man dette i et lidt mere matematisk lys, så burde der også byttes om
på akserne. Arbejde er jo den faktor der er til at præge for at få et
udbytte.

Hvor man i matematisk sprog ville skrive
f(arbejde) = udbytte
så skal denne kurve jo netop være mere stejl for Windows end for linux.

Man burde nok supplere "Linux har en stejl indlæringskurve" med en
kommentar så den ikke bliver forstået helt modsat.

--
./Jesper Krogh, sslug@sslug
webshop: http://www.linuxpusher.dk