Re: [MISC] Debian Guide

sslug@sslug (Anders Bo Rasmussen) writes:

> Hvis jeg var sikker på at man kunne XFUTe til teknik-listen ville jeg
> gøre det, men det virker vist ikke.

Jamen, så vil jeg da kommentere på tekniklisten. Men for at undgå kedelige
et-linjersindlæg:

Man kan vist nok med lidt kraftigt benarbejde FUT'te. Tilføj headerne
FollowUp-To, Reply-To og Mail-Followup-To, hvor den første indeholder
navnet på listen som nyhedsgruppe og de to andre som mailliste.

SSLUGs mailprogrammel har tidligere strippet Reply-to
headeren. Hvorvidt den gør det endnu ved jeg ikke.

En del ikke-forældet software bør så ved besvarelser sende mindst eet
indlæg til den gruppe du gerne vil have opfølgningerne går
til. Hvorvidt software så sender per mail eller per nntp, kommer nok
an på om den opfatter beskeden som værende i en mail-liste eller en
nyhedsgruppe.

Krydspostning er uladsiggørelig på sslugs lister. Hvis man per mail
sender til flere lister, så vil folk, der modtager listerne per mail
få beskeden på flere lister. Problemet er newsdelen[0]:

Nyhedsgrupperne er teknisk set alle sammen
modererede. Når et indlæg sendes til en række lister per mail, vil den
liste der først får mailen sørge for at smide mailen ned på
newsserveren med sin egen listes navn i Newsgroup-headeren. De andre
lister prøver på det samme, men da newsserveren afviser indlæg med
samme message-id, bliver de afvist.

Hvad der helt præcist sker hvis du prøver at X-poster gennem
newsserveren ved jeg ikke. Et gæt kunne være at det kunne kommer ud i
den første gruppe både til mail og newsbrugere. Jeg mindes ikke at jeg
har efterprøvet denne teori.

Det helt store ønske vil være et news2mail-gateway, der kan håndterer
indlæg til flere lister. Hvis bare det virker sålænge alle lister er
håndteret på samme system, så er jeg tilfreds.

0) Følgende er baseret på gæt. Forhåbentligt kvalificerede gæt, men
   jeg har kun udført nogle få black-box test og slet ikke set på
   hvordan det egentligt teknisk ser ud.

                                -- Allan Olesen på dk.edb.system.unix