Re: [MISC] Morsom fejl

Poul-Erik Andreasen <sslug@sslug> writes:

bla bla bla god netikkette bla bla bla 65 og 72 tegn per linje bla bla
bla http://usenet.dk/netikette/linje.html bla bla bla på forhånd tak.

> Linux bliver beskrivet som havende en stejl indlæringskurve.

Når en trappe er stej skal man tage ret høje skridt for at komme
opad. Dette er i fuldstændig i overensstemmelse med hvad vi normal
betegner ved stejlt.

Linux' indlæringskurve er netop sådan. Du kan ikke lære en lille smule
om Linux' opsætning. Hvis du ikke har læst dokumentationen og har tjek
på hvad du laver, så går det galt. En ændring af systemet krævere en
større aktivt intelligent indsats.

I GUI-systemer klikker du derimod rundt og pludselig virker det. Det
kræver ikke den store aktive intelligente indsats, for ingen af de
mulige kombinationer (vi taler afkrydsningsbokse) er ulovlige og giver
uforstålige fejl.

Hvis vi sammenligner den stejle trappe med den ekstremt flade trappe,
så bruger vi mindre energi på den stejletrappe. Vi spilder nemlig ikke
energien på at bevæge os fremad. Hvis vi nu aldrig skulle nedad, så
ville jeg nok foretrække væsentligt stejlere trapper end hvad der er
normalen i dagens Danmark.

                                -- Allan Olesen på dk.edb.system.unix