Re: [MISC] Morsom fejl

> Når en trappe er stej skal man tage ret høje skridt for at komme
> opad. Dette er i fuldstændig i overensstemmelse med hvad vi normal
> betegner ved stejlt.
>
> Linux' indlæringskurve er netop sådan. Du kan ikke lære en lille smule
> om Linux' opsætning. Hvis du ikke har læst dokumentationen og har tjek
> på hvad du laver, så går det galt. En ændring af systemet krævere en
> større aktivt intelligent indsats.
>
> I GUI-systemer klikker du derimod rundt og pludselig virker det. Det
> kræver ikke den store aktive intelligente indsats, for ingen af de
> [...]

Peter Makholm har en korrekt observasjon.

Personlig er jeg makeligt anlagt og lar klokere mennesker gjøre
utmerkede valg for meg.
Jeg foretrekker elevatorer for å unngå de stejle trappetrinn.

Bemerk at forskjellige menneskers evne til å konfrontere stejle
trappetrinn er voldsomt forskjellig.

Jeg har friskt i minne en komentar jeg gav til en gruppe
ved NUUG for noen år siden:

"Hvis jeg med min IQ på 137 ikke med letthet klarer å
installere Linux, så er det på tide å lage ett enklere
installasjonsprogram, hvis de som har laget Linux
ønsker at jeg skal ta det i bruk."

Det gikk ikke så mange måneder -
menn som lyttet og arbeidet hos
TrollTech  www.troll.no
leverte ett utmerket installasjonsprogram
til Caldera.
Lizard tror jeg det heter.

Noen diplomat blir jeg aldri.
Det er i alle fall nyttig at flest mulig mennesker blir klar
over hvor det er skoen trykker.

I dag kan jeg installere Caldera, RedHat og Mandrake
lettere enn Win 2000 og Win 98 SE.

Det gleder meg meget å kunne si dette.

Personlig bruker jeg minst menneskelig energi
ved å trykke en elevatorknapp.

Mvh
Jim Oksvold