Re: [MISC] Indlæringskurve for Linux

On Sun, 30 Sep 2001 15:44:23 +0200 (CEST), Ole Tange <sslug@sslug>
wrote:

>Ved Microsoft Windows kommer man hurtigere igang. Men når man når op på et
>vist niveau, så møder man en mur, som er meget svær at komme igennem. Jeg
>skiftede til Linux kort tid efter jeg ramte muren.
>
>Med Linux et det lidt sværere at komme igang (Men GNOME og KDE prøver at
>rette op på dette). Til gengæld bliver det lettere og lettere at få mere
>udbytte af sin viden.

Jeg er ikke enig - efter at jeg prøvede at installere den nye
Mandrake. Det er altså kommet ned på et niveau hvor hvis man kan
installere en windows så kan man osse installere Mandrake 8.1

Du smider CD'en i.
Vælger et sprog (dansk til en nybegynder).
Vælger de ting du vil have installeret. Er du avanceret bruger kan du
selv vælge pakker.
Sætter dit netværk op.
Opretter brugere.
Opsætter din skærm (valgene installationen træffer for dig er faktisk
udemærkede).
Sætter den til at starte X (og evt. logge en bruger på med det samme).
Du booter din maskine med den valgte window manager.
Du er køreklar.
Der er alle de gængse office programmer med dist'en (det ville dog
have været prikken over i'et hvis osse StarOffice havde været med)
Så som workstation er det altså overhovedet ikke svært at komme igang
mere.

Når man så når længere hen ad indlæringskurven tror jeg man er glad
for at man valgte linux - netop p.g.a. af denne mur som Ole taler om.

Gitte