Re: [MISC] hvordan finde adress fra telefonnr i et program?

On Mon, 1 Apr 2002 18:51:17 +0200
Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug> wrote:
> Hvordan kan man fine en adresse fra et telefonnr i et program?
> Jeg ved godt at man kan gå inf på en webside som www.krak.dk
> men jeg ville gerne kunne gøre det i et program.
> Ideen var når nogen ringede ind, så fik jeg via "vis nummer"
> telefonnummeret, og så ville jeg gerne kunne slå det
> op og vise hvem det rigtig var. Eller ved indtastning
> på en webside så kunne man få navn og adresse frem
> ved at bare indtaste telefonnr, (eler email)

Der er en af de gamle Mosaic hackere der kalder sig Lwz og han har lavet
nogle små programmer og scripts der kan fange A-nummer eller hvad det
hedder når man bruger visnummer, og så vise det på computeren inden at
man har taget røret. Det er noget med at udnytte et modem og så slå op
en lokal adressebog for at se om numret er kendt....hvis det er, så vil
den vise info om personen, eller så viser den bare numret.

MVH
Kim Schulz

--
www.schulz.dk  - En nørds bekendelser  | And you can't get any