Filter (Was: Re: [MISC] forening@sslug.dk findes ikke)

On Wed, 3 Apr 2002, Ask Holme wrote:

> Du kunne overveje at dit filter bør trikke på reply-to :)

Det vil nok virke, men jeg foretrækker Delivered-To:

:0:
* ^Delivered-To:sslug@sslug
linux/sslug-misc

Grunden til dette er, at jeg i perioder har været tilmeldt
sslug@sslug, hvor der ikke blev sat en Reply-To,
så den eneste pålidelige måde var Delivered-To.

Nogle folk sender Cc: eller endda Bcc: til en mailingliste, og så
virker To: ikke længere. Godtnok havde suse-listen også en
fast [SLE]-blok i subject, men dette blev nogle gange lavet om
af diverse maskiner med underlige tegnsæt.

Dette gjorde faktisk udslaget i mit skift til linux som dagligdags
system. Jeg opgav at bøvle med at få MS-OE eller Eudora til
at filtrere på Delivered-To. (Jeg ved ikke om det simpelthen ikke
kunne lade sig gøre, eller om jeg bare ikke kunne finde ud af det.)

Så jeg satte procmail og fetchmail op (det kunne jeg finde ud af
i første forsøg) og nu virker min post som jeg vil have det. Den
næste konfigurationsændring jeg lavede, var at sætte default-boot
i lilo til at pege på Linux.

Det var et par år siden, og nu starter jeg kun Windows for at spille.

Nåh, jeg kom vistnok lidt ud ad en tangent...

Med venlig hilsen

Ole