Re: [MISC] GHLUG

On Thu, Apr 04, 2002 at 12:05:56PM +0200, Sune Rastad Bahn wrote:

> Sydsjælland har da vist fået en LUG har de ikke?
> Men hva' fa'n laver de der klippeø folk? Der må da være nogle fra Bornholm
> der ejer en computer ? og hvad med lokalisering feks. at oversætte til
> bornholmsk?

heh, jeg har da helt klart tænkt mig at starte en når jeg
kommer tilbage til Bornholm. Hvis der ikke er en. Jeg tror
godt at det kan lade sig gøre, men men men, det er dumt at
splitte ting der lige som hænger sammen. Jeg kan forestille
mig følgende LUG'er i danmark
Kbh ~HT området.
sydsjælland
vest sjælland
øerne syd for sjælland kan evt. komme ind blandt sydsjælland.
Fyn
sønder jylland, midt jylland, og nord jylland.
Bornholm

Alle disse lug'er laver så lokale arrangementer, og har mailing
lister omkring det, men de større arrangementer bliver lavet af
en Kbh lug, (måske sslug) og midt jylland (århus)
Eller samarbejde.

Med hensyn til mailing listerne, altså de tekniske mailing lister,
og software patenter, og den slags. Der tror jeg at vi skal stoppe
med at hver lug har deres egne mailing lister. Jeg mener vi bør
samle dem et sted i danmark, som en slags overordnet lug. Vi taler
alle samme sprog, ivertfald det skriflige, så der er ingen grund
til at vi spreder os ud over flere lister. Vi kan lige så godt
samle hjælpen, og dokumentationen et sted. Tænk også lige over
hvor mange der er i "sslug" som ikke bor i Kbh/skåne området ?
De melder sig ind fordi det er her de kan få hjælp.

JonB