Re: [MISC] GHLUG

Henrik Christian Grove wrote:

> Kan det ikke være fuldstændig lige meget hvad man kalder det?

Nej, det mener jeg ikke. Jeg ser forskellen mellem en lokalgruppe og en
LUG, som:
                                                | LUG | Lok. grp. |
---+--------------------------------------------+-----+-----------+
1. | "Hjælp til selvhjælp" i form af maillister |  X  |           |
2. | "Hands-on" hjælp                           |     |     X     |
3. | Lokale arrangementer                       |     |     X     |
4. | Lokal lobbyisme                            |     |     X     |
5. | Statslig lobbyisme (koord. med andre LUGs) |  X  |           |

NOTE: En LUG kan (skal!!) selvfølgelig altid støtte med hjælp og idéer
til de lokale grupper.

Jeg synes bare, at flere "officielle" LUGs vil forurene og forstyrre
mere end det vil gavne. Så hellere LUGs med lokale (selvstyrende)
grupper.

Skal vi også kalde alle råd, udvalg og styrelser for ministerier og
dermed sidestille dem med de eksisterende (selvom de reelt er
undergrupper)?

> Det hele er et spørgsmål om hvad man lægger i "ordet" LUG.

Helt enig. Derfor "min" version ovenfor.

> Er SSLUG ikke nærmest lig med "Linuxsamfundet i Danmark"?

Kun pga. SSLUGs historie (og til dels geografiske placering). De andre
danske LUGs fremstår ikke så kraftigt, bl.a. fordi den store
medlemstilgang i 1998 faldt på SSLUG. Der var vist heller ikke nogle
andre officielle LUGs dengang??

Derefter er det vist bare blevet en defacto standard, at "Linux i DK =
SSLUG".

> Faktum er tilsyneladende at de fleste er tilfredse med en stor LUG
> (SSLUG) som har nogle velfungerende nyhedsgrupper/postlister, mens de
> lægger mindre vægt på om de kender de andre medlemmer.

Netop derfor er der jo ingen grund til at oprette for mange LUGs??

Mvh.

--
Rune