Re: [MISC] Kan man bare uden videre..?

torsdag den 4. april 2002 17:58 skrev Peter Andersen:
> Jeg går med tanken om at lave nogle t-shirts og bluser med Linux
> navn, loge osv.. på, pga. at kvaliteten på de eksisterende er så
> extrem dårlig, og det er jeg virkelig træt af! Jeg sytnes det er
> virkelig ærgerligt, for jeg tror rigtig mange vil være
> interesseret.
>
> Men kan man mare gøre det? Linux mærket registreret osv?

Det skulle der ikke være noget i vejen for. Det kan ikke siges at
være misbrug af varemærket, at du vil lave Linux merchandise. Det er
der mange andre der gør i forvejen. Linux er ikke registreret som
varemærke for at skabe profit. Så vidt jeg husker var der en eller
anden tåbe der registrerede det for forsøgte at presse penge af Open
Source folk, der lavede plat på hans varemærke. Der blev hurtigt
skabt en alliance, der fik fjolset overbevist via en advokat om, at
navnet Linux eksisterede længe før han havde registrret det som
varemærke. Efter lidt polimik blev varemærket doneret til Linus
Torvalds, som man i Open Source samfundet havde tillid til ikke at
ville misbruge det til at tryne andre med.
Så regn med at Linus Torvalds ikke giver at tryne dig for at lave
nogle fede T-shirts med linux logo på.

Mvh
--
 /\ ,_  _|,_ _  _  _,  |¨) _  _ |_   Marius Simonsensvej 7, 2.tv
/¨¨\| )(_|| (-'.-|`-,  |¨).-|(_ | )  8200 Aarhus N,      Denmark