Re: [MISC] Linux i Danmark ( Was: Re: [MISC] GHLUG )

Jesper Krogh wrote:

> Jeg var faktisk lidt ked af at denne tråd tilsyneladende gik hen og
> døede uden at der ligesom kom noget ud af det.

Helt død er den ikke. Jeg har bare føs'dag i dag og derudover har der
været lidt travlhed i min verden de sidste par dage.

Kort sagt: Jeg ville svare, men... [insert lame excuse here]

[klip af forudgående diskussion]

> Dette er et faktum, ville det være en ide at overveje at flytte sslug's
> support aktivitet til lug.dk domænet i stedet og på den måde gøre det
> mere officielt at det er de danske LUG'gers support der er der?

Det ville da være værd at overveje! Det er jo trods alt den kraftfulde
support man normalt søger når man melder sig ind i en LUG (jvf. de
tidligere omtalte "dobbeltmedlemsskaber" i SSLUG).

> Så man kan melde sig ind i lug.dk også en lokal (ss|sd|f|aa|*)lug.

Eller ved indmeldelse i en lokal LUG ville man få adgang til de centrale
maillister (mere eller mindre samme princip :).

I stedet for sslug@sslug kunne man have en sslug@sslug,
sslug@sslug, sslug@sslug osv., hvorefter man fik adgang til
linux-(eller lug- :)sslug@sslug, sslug@sslug mv.

Det er vel netop de lokale LUG'ers svaghed, at de har begrænset
supportaktivitet på deres maillister?

Idéen fortjener helt klart mere arbejde. Men hvad siger bestyrelserne?
De kan vel (næsten ;) kun være for en samlet supportmulighed??

BTW: SSLUGs medlemstal ville vel nok tage et hit, men hva' fa'en? Det er
vel det værd (eftersom tallet jo alligevel er misvisende :)...

> Nu tog jeg en hurtig tur rundt omkring på de LUG'ger der er
> repræsenteret på www.lug.dk og mange ligger tilsyneladende halvdøde hen.

De er vel alle startet på et godt initiativ, men er så gået død i
idéstrømmen?? Bare et gæt...

> Hvor SSLUG, AaLUG og Flug klart er dem der repræsenterer mest aktivitet.

De er jo også centreret omkring de større byer. En LUGs arbejde består
(IMO) bl.a. af at promovere Linux i LUGens lokalområde, men der vil
selvfølgelig altid være mest at arbejde på i de store områder.

> Ville der være en ide i at høre de forskellige lugger om en fusion?

IMHO: JA! Men bestyrelsen i SSLUG skal jo nok have bolden forbi først.
Det er jo trods alt SSLUG, som "sidder på magten" *G* :)

> Eller er denne ide for vanvittig?

Slet ikke. Der er dømt free speech og jeg mener personligt, at den har
potentiale. Spørgsmålene er bare:

  1. Er de respektive LUG'er med på idéen?
  2. Hvis ja, hvem skal så videreudvikle idéen? Det er vel ikke
     sslug-misc? Eller er det?

> Eller burde den forgå et andet sted?

Njøøh, hvor? Sslug-misc er jo trods alt en blandet landhandel og
LUG'erne vil vel gerne stå sammen om bedre support?

Lad os få noget respons fra de resterende sslug-misc'ere (og gerne
bestyrelsen). I skrivende stund er der trods alt 167 misc'ere på mail og
et ukendt antal på news...

Mvh.

--
Rune (som på trods af sin fødelsdag... stadig er en barnerøv :)