Re: [MISC] Linux i Danmark ( Was: Re: [MISC] GHLUG )

On Sat, Apr 06, 2002 at 21:19:49 +0200, Rune Christiansen wrote:

> Eller ved indmeldelse i en lokal LUG ville man få adgang til de centrale
> maillister (mere eller mindre samme princip :).

> I stedet for sslug@sslug kunne man have en sslug@sslug,
> sslug@sslug, sslug@sslug osv., hvorefter man fik adgang til
> linux-(eller lug- :)sslug@sslug, sslug@sslug mv.

jeg kan dog ikke se hvorfor alle listerne skulle flyttes til lug.dk

Man kunne sagtens oprette "announce" lister under @lug.dk til
de forskellige lokale grupper, og som har samme betydning
som sslug-announce

> Det er vel netop de lokale LUG'ers svaghed, at de har begrænset
> supportaktivitet på deres maillister?

Hvem siger at der er behov for dette ?
Der er vel først og fremmest behov for lokale aktive medlemer
og en lokal liste til diskussion af praktiske detaljer.

> Idéen fortjener helt klart mere arbejde. Men hvad siger bestyrelserne?
> De kan vel (næsten ;) kun være for en samlet supportmulighed??

Det har vi da i sslug-* listerne samt i dk.edb.system.unix
Det eneste der kan diskuteres er hvor meget servicering
SSLUG skal lave for andre lokale LUG's
(og er sslug-forening så ikke listen til denne diskussion ?)

> BTW: SSLUGs medlemstal ville vel nok tage et hit, men hva' fa'en? Det er
> vel det værd (eftersom tallet jo alligevel er misvisende :)...

Det er ikke medlemstallet der er relevant, men arbejdet i
vedligeholdelse osv.., samt det er jo SSLUG og SSLUG's vedtægter.
SSLUG er "Skåne Sjælland.." og ikke DK-LUG.

Og jeg forstår dog ikke al den snak om ekstra arbejde for nye LUG-grupper
der skal laves.
Og om det hedder sslug@sslug eller sslug@sslug er vist
ikke et problem.
Problemet er jo mest at der mangler lokale "aktive" folk  der afholder møder osv.
Her kan man ikke forvente at SSLUG kommer rundt og gør alt arbejdet;
det er jo ofte de samme mennesker fra SSLUG man skal trække på.

> IMHO: JA! Men bestyrelsen i SSLUG skal jo nok have bolden forbi først.
> Det er jo trods alt SSLUG, som "sidder på magten" *G* :)

Jeg syntes det er pjat. Vi mangler lokale aktive mennesker, ikke en stor
central organisation. Prøv dog at se på opgaver og hvem der kan/skal
løse dem.
Det nytter ikke med en stor central LUG hvor alt skal igennem at vende
og alle regner med at det klare DK-LUG centralt.
SSLUG og andre LUG's bygger på frivillig arbjedskraft, og der kommer
ikke mere ud af de samme personer ved at slå det hele sammen.
Tværtimod risikere vi at en aktive  falder fra hvis der bliver
for meget "administration" og kedelig arbejde :(

sslug-forening ?

--
mvh Frank Damgaard  |