Re: [MISC] hvorfor supportere min kernel ikke ipchains

In <sslug@sslug> Kasper Hauge <sslug@sslug> writes:

>Jeg har lige for anden gang installeret RedHat Linux 7.2

Generelt set en dårlig løsning. Du ved ikke hvorfor problemet
opstod, og derfor heller ikke hvad der skal gøres for at undgå
det igen.

>Første gang virkede ipchains fint, indtil der opstod en eller anden
>fejl, som fik min maskine til at gå helt i stå. Efter genstart kunne jeg
>ikke bruge ipchains :-(

>Jeg har derfor geninstalleret Linux, men nu vil den slet ikke.
>Den skriver:
>ipchains: Incompatible with this kernel.

Red Hat 7.2 kommer med en Linux 2.4 kerne, hvor ipchains godt nok som
default er enabled i Red Hat installationen, men egentlig er iptables
(også kaldet "netfilter") den "normale" måde at lave firewall's
på. Det lyder som om din kerne ikke har loaded ipchains modulerne,

Hvad siger "/sbin/lsmod" ? Hjælper det hvis du kører "/sbin/modprobe
ipchains" ?

>Kan det være min boot loader ??

Nej.
--