Re: [MISC] Linux i Danmark

Jesper Krogh wrote:

> Der var snak om det tidligere at sslug kunne tilbyde at stille
> infrastruktur ( epostlister/news ) til rådighed for de andre
> linuxbrugergrupper.
> Er det et tilbud der gælder?
> Ved de det?
>
> Jeg ser det lidt som et problem at vi har "kæmpen" sslug og en hel del
> halvdøde lugger i Danmark. Det er ikke noget særligt godt indtryk til de
> mennesker som iagttager linuxsamfundet uden at være en del af det (
> læs kommende linuxbrugere ).

Du kan kun opnå noget ved organisatoriske ændringer, hvis
organinsationen udgør en flaskehals. Sagt på anden hvis, du får ikke
mere aktivitet fordi du kalder tingende noget andet. I en mere
traditionel opbygget forening, hvor alle beslutninger skal træffes af
bestyrelsen vil lokalisering som regelen være en fordel ved vækst. Men
det problem eksiterer ikke her, hvis der er nogen der har adgang til et
lokale et eller andet sted ja men så kan de da bare lave arangementer,
hvem kan og vil brokke sig over det. Hvis man ønsker særlige postlister
til specille ting så kan det sikkert også arrangeres.

Det eneste jeg umiddelbart kan finde på hvor det mulighvis kunne betyde
noget er lobby-arbejde over for kommuner. Anne Østergård har påpeget at
der hvor hun færdes betyder det noget om man er bestyrelsesmedlem. Men
jeg tvivler dog på om en kommune vile tillægge det nogen betyding om man
er medlem af en eller anden lokalt bestyrelse. Især når man tænker på
den måde vi regner vores medlemstal ud på.

--
-
Poul-Erik Andreasen