Træningsdagbog til Linux?

Findes der en art "træningsdagbog" til Linux og andre Unix'er? Altså
noget software i stil med det danskudviklede "Træningsdagbogen", der
kan holde styr på udfoldelser ift. løb og cykling og som virker
temmelig sejt (men desværre kun kører på Windows).

http://www.science-sportsware.dk/dansk/diary.htm

Jeg har ikke så megen forstand på hvad sådan noget skal kunne, men er
lidt teknofil, og foretrækker at klare "papirarbejde" på
skærmen. Desuden har jeg for nylig (for frste gang i mit liv) bestemt
mig for at begynde at gøre noget ved fysisk udfoldelse på cykel og til
løbs - og kunne godt tænke mig noget softwarer, der generer et
overblik over de fremskridt, jeg bestemt forventer.

-j

--
Josephine Obel i DRs "Profilen"
tirsdag d. 9.04.02 kl. 21:25