Re: [MISC] Linux i Danmark

In article <sslug@sslug>, Poul-Erik Andreasen wrote:

>  Hvorfor er det et problem, det fremgår ikke ret klart. Det er nærmest
>  lidt ligesom det er et mantra. Det er nok bare at sige det, så
>  anderkender folk det(jeg gør det ikke).
>  Du kan sige at det rent medlemsmæssigt er en fejlvisning og SSLUG reelt
>  er landsdækkende, Og ja det har du da ret i det ser ikke pænt ud, men
>  hvad så.

Ok, jeg er ret ked af at fremhæve noget frem for noget andet, men jeg
vil påstå at folk kan have alle mulige gode intentioner om at kigge
indenfor i Linux-verdenen, men hvis dette er den første side de ser når
de klikker på LUG kortet, så kan interesse godt falde mange niveauer:
http://www.tlug.dk/ -> sidste post på nogle af listerne er over ½ år
gamle. Også er det vel interessant at spørge hvorfor det er gået sådan.
Dit argument er at det er ikke sslug's problem og EOD. Det har jeg bare
svært ved at acceptere.

> [...]
>  enhver pris.
>  Vi er en Linux bruger gruppe ikke en Linux agitationsgruppe, der er en
>  forskel.
>  Som ved medlemskab af enhver anden dansk for er der nogen ting Hr. og
>  Fru. Jensen må instille sig på.
>
>  Linux = læring ved selvstudier. Du kan få hjælp men du kan ikke losse
>  ansvaret over på
>  andre
>
>  Linux = diversitet. Der er mange valg at træffe, og selv om du kan få
>  rågivning er det dig selv der skal træffe valgende.

Du er lidt hård, fordi jeg har den fornemmelse at du bevidst
fejlfortolker mine beskeder. "Få fat i" betyder at der vil altid være en
gruppe der svæver på grænsen i at begynde at se på Linux og jo større
del af dem der fanger interessen jo bedre.

Ligeledes vil der altid være nogle der finder ud af at Linux ikke var
noget for dem. Men hvis argumentet var at, jeg søgte lidt på nettet og
der var alligevel halvdødt på de steder der engang havde noget med Linux
at gøre, så er der da gået noget galt? Et argument som jeg spiser er,
"jeg har ikke lyst til at sætte mig ind i et nyt system" og der er mange
andre.

>  Så må de lære det.

>  Det er ikke mit problem.

Nej, ikke som person, men som forening kunne det meget vel være
interessant at kigge på. Svaret på ovenstående er jo ganske vist at de
ikke har fundet sslug's lister.

>  Her mener jeg virkelig at du er ude på overdrevet, skulle SSLUG's
>  medlemmer virkelig give afkald på at virke politisk i en sag der optager
>  dem, bare for at virke mere spiselige for nogle potielle medlemmer, der
>  lider af politik-forskrækkelse.

Men hånden på hjertet, hvor mange af sslug's 6000 medlemmer tror du selv
har taget stilling til sw-patenter? Jeg tror 300 er højt sat. Også er
din udtalelse med "skulle SSLUG's medlemmer virkelig give afkald på at
virke politisk i en sag der optager dem" omskrives til om de skulle give
afkald på at bakke 5% af foreningen op i en sag de ikke helt ved hvad
drejer sig om.

Jeg syntes det er et problem, men ønsker ikke at debattere det mere, da
jeg umiddelbart ikke kan se løsningen på det på nogen som helst måde og
jeg accepterer fuldt Hans Schou's svar på det.

Øv, denne fortjente ingen kommentar :-/

>  morsom ide. En pre-Linux gruppe

Du giver ikke helt udtryk for om det var en _god_ morsom ide, eller en
_vanvittig_ morsom ide? :-)

>  Det skulle ikke være umuligt, men hvorfor snakke så meget lav softwaren.

Jeg gør det gerne, men jeg har hverken tid eller lyst til at gøre det
hvis der ikke er nogle der fortæller mig at de også tror det er noget
værd?

>  Håber ikke jeg er for slem:-)

Jeg bad jo selv om det.

Jeg tror lidt at vi har 2 forskellige indgangsvinkler. For mig vil det
altid være et stående spørgsmål om vi kan gøre det bedre?

--
./Jesper Krogh, sslug@sslug