Re: [MISC] swpat (was: Linux i Danmark

In article <sslug@sslug>, Hans Schou wrote:

>  Her vil jeg så lige røbe at det heller ikke har været en nem beslutning at
>  skulle vælge at SSLUG som forening skulle være imod softwarepatenter. Det
>  har flere gange været taget op på generalforsamlingen om SSLUG stadig
>  skulle være aktivt indvoldveret i dette. Et år husker jeg at der var een
>  der stemte imod (han var iøvrigt tidligere IBM medarbejder).
>  Men sagens kerne er at Linux-system er et ringere system end andre grundet
>  swpat, derfor har swpat og Linux noget med hinanden at gøre. Lige p.t. har
>  jeg ikke[1] kendskab til en funktionalitet som mangler i Linux-kernen
> [...]

Jeg kan sagtens se problemstillingen og jeg kan heller ikke rigtigt se
nogen nem løsning på dette. Mht. min egen forretning, så vil jeg gerne
poienter at jeg er ingeniørstuderende som 1. beskæftigelse og det andet
var et sommerferieprojekt der er vokset lidt efterhånden.

--
./Jesper Krogh, sslug@sslug