Re: [MISC] vserver - kør flere gange Linux på en server samtidigt

Jon Bendtsen wrote:

> Det kan jeg vel også selv. Hvis han vil holde foredraget, og har mere
> tid, så må han godt det. Jeg brænder ikke specielt for det.
Jeg ville meget gerne komme med kommentarer/tilføjelser til Jon's oplæg -
hvis der skulle være nogle :-)

og tid.. ja som selvstændig er jeg vist i samme båd som Jon :-)

At holde foredrag - det er jeg IKKE god til.. ja det kan/vil jeg lære..men
jeg er lidt for perfektionistisk til at ville det med vserver før jeg har
vendt og drejet hver bit.. jeg kan godt lide at hvide stortset alt om et
emne før jeg vil gøre sådan noget.. Og desuden tror jeg - udfra jon's
postings på vserver listen, at han større erfaring med vserver end jeg.. så
han er efter min mening The best man for the job - og jeg glæder mig til at
møde op og høre dig tale Jon :-)

> Tja, jeg kører det i "drift" altså min egen drift, på en p200mmx,
> okay, den har da også 2 cpu'er, og 192 MB ram, men jeg synes ikke
> det er noget problem.
> Det jeg synes er et problem er at maskinen crasher når jeg kører nfs
> eller samba :(
Samba og NFS skulle vist være løst med ctx-10.. eller hvad er dine
erfaringer Jon?

mht. vserver - så sluper den ingen kapacitet - og i modsætning til UserMode
Linux - kræver den heller ikke noget ram (fordi alle vservere deler samme
ram lager - hvor det i usermode(ligesom wmware) bliver reserveret til den
enkelte server.)

> Det kommer vel snart at man kan købe sig til det.
der er flere på vserver mailinglisten som faktisk bruger vserver til det
allerede.. du kan jo spørge der..
--
Regards,
Klavs Klavsen

-------------| This mail has been sent to you by: |------------
              Klavs Klavsen - OpenSource Consultant
                 sslug@sslug - http://www.vsen.dk

    Get PGP key from www.keyserver.net - Key ID: 0x586D5BCA
Fingerprint = A95E B57B 3CE0 9131 9D15 94DA E1CD 641E 586D 5BCA
It is a myth that people resist change. People resist what other
people make them do, not what they themselves choose to do...
That's why companies that innovate successfully year after year
seek their peopl's ideas, let them initiate new projects and
encourage more experiments.            -- Rosabeth Moss Kanter