Re: [MISC] vserver - kør flere gange Linux på en server samtidigt

On Fri, Apr 12, 2002 at 12:18:00PM +0200, Klavs Klavsen wrote:

> Jeg ville meget gerne komme med kommentarer/tilføjelser til Jon's oplæg -
> hvis der skulle være nogle :-)

Jeg har foreløbig ikke lavet noget som helst oplæg ud over lidt
i mit hoved.

> At holde foredrag - det er jeg IKKE god til.. ja det kan/vil jeg lære..men
> jeg er lidt for perfektionistisk til at ville det med vserver før jeg har
> vendt og drejet hver bit.. jeg kan godt lide at hvide stortset alt om et
> emne før jeg vil gøre sådan noget.. Og desuden tror jeg - udfra jon's
> postings på vserver listen, at han større erfaring med vserver end jeg.. så
> han er efter min mening The best man for the job - og jeg glæder mig til at
> møde op og høre dig tale Jon :-)

Jeg havde tænkt mig at holde det ret overfladisk. Dvs. fortælle lidt
om at de har lavet om i kernen, og så ellers fortælle om fordele og
ulemper ved det. Jeg er ikke sikker på at jeg ved så meget om det,
jeg har dog måske afprøvet meget.

> Samba og NFS skulle vist være løst med ctx-10.. eller hvad er dine
> erfaringer Jon?

Nej, faktisk havde jeg i går det problem at samba?? låste maskinen
totalt. Ivertfald brugte jeg den til at konvertere en iso++ sized
film^H til en iso sized fil, og det kunne den åbenbart ikke klare ??

> mht. vserver - så sluper den ingen kapacitet - og i modsætning til UserMode
> Linux - kræver den heller ikke noget ram (fordi alle vservere deler samme
> ram lager - hvor det i usermode(ligesom wmware) bliver reserveret til den
> enkelte server.)

jeps, det er totalt lækkert. Jeg har endnu ikke prøvet at køre X
på maskinen, men jeg håber det kan lade sig gøre.

> der er flere på vserver mailinglisten som faktisk bruger vserver til det
> allerede.. du kan jo spørge der..

Jeg har overvejet at "dele" ud af min maskine, den er rigeligt
stor til mig, men linien er elendig, det er en kollegie, 300
mennesker, delt 2048/512Kbit linie.

JonB