Re: [MISC] at læse en Amiga-floppy på Linux

> Og her kommer spørgsmålet så: Hvad er den mest smidige metode til at
> læse en Amiga-diskette på Linux? Hvilke værktøjer anvender man til at

 Okay, først og fremmest skal du vide, at det ikke kan lade sig gøre at
 læse en Amiga-floppy i et PC-Floppy drev.
 De har to forskellige måder at indlæse data, så det er 100% udelukket.

 Hvis du alligevel insisterer, findes der et par gutter som har lavet en
 how-to om hvordan man bygger et Amiga-floppydrev ind i en PC.
 (ved dog ikke om der efterhånden er kommet et par færdig-byggede
 i forretningerne..)

 Den letteste måde (!) er at finde en Amiga, som er online, og smide
 data'en fra disken gennem en mail til en pc.
 Min 1200 står med Zorro-boardet ud af kabinettet i øjeblikket, så
 det varer lidt, før den kommer op at køre. Men jeg er sikker på
 at du kan finde andre på amiga.dk, som vil være behjælpelige..!

 Amiga'en har også, alt efter hvilken version af Workbench/AmigaOS, du
 kører, mulighed for at formattere til PC-format, og derefter gemme data
 på denne floppy. Men igen, det afhænger af OS-versionen.
 (Workbench 2.0 kan feks. ikke)

 Eventuelt diskfejl på Amiga-floppyen kan med lidt held rettes med
 disk-tools som f.eks.  Quarterdeck Tools.

 Der findes dog masser af andre tools til samme, og mange er at finde på
 Aminet-cderne, som du kan erhverve gennem Betafon, dette forudsætter
 selvfølgelig at du har CDROM i Amigaen...

 - dena