Pro@ccess, hvilke ip-adresser?

Hejsa

Jeg skal til at opsætte en linux server som router/firewall til en sslug@sslug forbindelse fra TDC (i stedet for deres lukkede router). Jeg har netop snakket nogen som har sslug@sslug, men de vidste ikke hvad gateway, der blev brugt fra routeren. Og det er jo lidt vigtigt, at jeg ved det :-) Er der en måde, at finde ud af det på (jeg har ikke lige sslug@sslug linien her, så jeg kan ikke bruge noget der :-) )?
Hvad med den public ip-adresse man får? Får man den at vide eller skal man til at igang med tracerouter for at finde den? (muligvis et dumt spørgsmål, men man ved jo aldrig :-) ).

Anders