Re: [MISC] mp3 fra audio-cd

Henrik Christian Grove wrote:

Jeg forsøgte at lave præcis den transformation du havde antydet. Jeg
undrede mig godt nok lidt over at du ikke ville have mellemrummene/_'erne
væk i det første led,.

Undskyld, jeg var ikke så pædagogisk i mine formuleringer... :-|

for i in *.mp3; do mv "$i" `echo $i | perl -ne 'split /(\d)/; $_[0] =~ s/ (.)/\U\1/g; $_[4] =~ s/ (.)/\U\1/g; print @_[0,1,3,4,5];'`; done

NÆSTEN!
Den går galt når der er space-omkransede tal i filnavnet. Tal efter spaces skal bare blive stående. Altså "de 3 smaa grise" bliver til "de3SmaaGrise".

Jeg må altså se at få lært perl... For mig ligner det stadig bare en samling af tilfældige tegn. Jeg er fuldstændig ude af stand til selv at gøre noget... :-/

-Rune