Re: [MISC] Linuxcounter

On Mon, Apr 09, 2002, Preben Bille Brahe wrote:

> Er du fra Sverige (og/eller Skåne) - så mangler SE vist en Country
> Manager pt ? Micke ?

Jag finns kvar some Country Manager ;-) Och sedan ett par månader
tillbaka så finns det ytterligare en Country Manager för Sverige.
Det hjälper en hel del eftersom jag inte har tid över för Linux
Counter. Det mesta av min tid går åt till att släppa en ny version
av Plucker (http://www.plkr.org/) och för några månader sedan så
"upptäckte" vi att ett (amerikanskt) företag har använt Plucker på
ett sätt som bryter mot GPL. När jag kontaktade dem och påpekade att
källkoden måste finnas tillgänglig så hotade de mig med advokater...

Om de trodde att det skulle skrämma mig, så kan man väl säga att de
gjorde en rejäl felbedömning ;-) Sedan mars månad har jag fått hjälp
av en amerikansk advokat (via FSF) och för några dagar sedan så
skickades ett brev till företaget med våra krav. De har tio dagar på
sig att svara.

Om en vecka vet jag om det räckte med detta "enkla" brev eller om de
vill driva saken till domstol...

Mvh,
/Micke