Re: [MISC] Pro@ccess, hvilke ip-adresser?

On Wed, Apr 17, 2002 at 06:10:25PM +0200, Anders Misfeldt wrote:
> Det produkt vi har anskaffet er alm. sslug@sslug Det er blevet bestilt
> med router (desværre ikke mig der bestilte det :-( ), så der er ikke
> lavet nogen aftale om, at vi selv sætter router op, men egentlig burde

Du vil modtage et brev fra TDC/Zillion med tekniske detaljer omkring din
sslug@sslug installation, i dette brev vil din offentlige IP fremgå, der
ud over vil IPen i TDCs ende også fremgå. Lad os som eksempel bruge mine
adresser:
Offentlig IP: 80.196.184.2
TDCs IP: 80.196.184.1
Subnetmaske: 255.255.255.252

Når TDC teknikkeren kommer og installere din ADSL vil han montere 2
kasser, den ene er et ADSL modem den anden er en router. Forbindelsen
mellem disse to kasser er et alm. RJ-45 kabel. Du kan så sætte dine
maskiner til routeren. Men det er jo ikke det du er interesseret i at
gøre, så derfor tager du routeren og kobler fra, lader et alm. RJ-45
netkabel gå fra ADSL modemet og ind i et af din maskines netkort. Det
netkort som du tilslutter ADSL modemet skal konfigureres på følgende
måde:
IP: 80.196.184.2 (Din offentlige IP)
Default gateway: 80.196.184.1 (TDCs IP)
Subnetmask: 255.255.255.252
Broadcast: 80.196.184.3 (Din IP +1)
Network adr: 80.196.184.0 (TDCs IP -1)

Nu skulle du være online, husk at ret /etc/resolv.conf og/eller sæt din
egen nameserver op.
--
Best Regards
Emil S. Hansen - sslug@sslug - ESH14-DK

"Let's just be honest, and admit that it wasn't designed." -
Linus Torvalds on Linux.