Re: [MISC] Hvem må installere programmer?

On Sun, Apr 21, 2002 at 01:05:58 +0200, E. Sjørlund wrote:

> Det var lige det, der udløste snakken. Debians pakkeprogram og rpm tager sig
> (efter det oplyste) root-rettigheder under en installation.

Så vidt jeg har prøvet kræver skriveadgang til debians database
root adgang, men det sker ikke automatisk hvis man er bruger.

Så erstat "tager sig" med "kræver" i ovenståenede, og det skulle være korrekt.
Jeg mener at det samme gælder for RPM,  i hvert fald har SuSE
ikke suid på /bin/rpm
Noget andet er hvis man under brug af GUI install-programmet
bliver bedt om "root" password.

--
mvh Frank Damgaard  |