Re: [MISC] Pakkesystem der ikke kun er for systemadministratoren (Was: Hvem må installere programmer?)

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Den snak om at pakkesystemerne samtidig bør kunne bruges af
> systemadministratoren og af almindelige dødelige brugere,
> der blev sat i gang ved sidste hyggemøde er - selvom den i
> sammenhængen var temmelig irelevant - ganske interessant.

> Selvfølgelig ikke. Men der er mig bekendt ingen af de
> eksisterende pakkesystemer der er beregnet til brug af andre
> end systemadministratoren. Så brugerne kommer til at
> installere deres egne programmer uden assistance fra et
> pakkesystem.

> Kunne man ikke arrangere et eller andet med at hvis B vælger
> [...]

Det forekommer mig at både dig og Pete gør tingende lidt mere besværlige
for jeg selv end nødvendigt er.

Hvis bruger A intallerer en pakke, så ville det selvfølgelig være fint
hvis den pakke også kunne gøres tilgængelig for B på en sikker måde. Men
det er ikke nødvendigt. Både A og B kan have deres egne pakkesystemer,
at der er overlapning betyder mindre med vore dages diskstørrelser taget
i betragtning. Det vigtigste er at der styr på det centrale system, så
de lokale sytemer bliver så små som mulige og det kan klares med tomme
pakker.

--
-
Poul-Erik Andreasen