Re: [MISC] Rettigheder til hjemkataloger... (was: Re: [MISC] Hvem må installere programmer?)

> From sslug@sslug  Tue Apr 23 13:56:08 2002
> Subject: Re: [MISC] Rettigheder til hjemkataloger... (was: Re: [MISC] Hvem
>  =?iso-8859-1?q?m=E5?= installere programmer?)

> Den eneste grund jeg kan se er hvis filsystemet ville have problemer
> ved at klare presset. Det kan enten være fordi man ønsker at have folk
> til at bruge forskellige filservere eller fordi man ikke kan lave et
> filsystem der er stort nok til at alle brugere kan have deres
> hjemkatalog på filsystemet.
>
> Det skulle da nok lige være hvis man ønsker at forskeldsbehandle folk
> med hensyn til backup.

> [...]

Andre problemer med filsystemer er at store directories (e.g. hos
SF) kan vaere langsommere. ReiserFS kan afhjaelpe, men ikke loese
det fuldstaendig.

Desuden er det lettere at saette AutoFS op til at tilgaa flere
NFS servere ved blot at sige at ethvert dir skal mappes til et
tilsvarende dir paa en eller anden server.

Generelt er det ogsaa rart af have struktur paa sine (og andres
data) -- det er jo netop en af fordelene ved et hierarkisk
filsystem.

--
   _______
  /       \    Michael Westergaard <sslug@sslug>