Licens spørgsmål

Et spørgsmål til licens hajerne:

Jeg tager et OSS program under Artistic licensen (Perl) på omkring
30000 linier. Jeg tilføjer/ændrer en 3-4000 linier.

Kan jeg redistribuere det ændrede projekt i source form uden
problemer?

Kan jeg licensere mine ændringer/tilføjelser under GPL, mens
resten er under Artistic?

Kan Microsoft fx. stjæle mit Artistic licenserede projekt?

Mvh Morten