Re: [MISC] Hvilket grafikkort?

Anders Bruun Olsen <sslug@sslug> writes:

> Jeg forestiller mig selv et Matrox G550 da Matrox har ry for at lave de
> grafikkort der giver den pæneste og klareste desktop (selvom de ikke er
> de hurtigste til 3D),

Hvis du køber et G550-kort skal du være opmærksom på at det ikke
virker med XFree4.1. Du skal altså enten bruge XFree4.2 eller bruger
Matrox' egne drivere.

Der er ikke de samme problemer med at bruge Matrox' driver som der er
med NVidias (Jeg har prøvet begge dele). Det eneste problem jeg har er
at jeg kommer til at opdaterer min Xfree fra Debian Unstable og så
skal jeg kopierer Matrox-filerne ind fra cd'en påny. Ingen
kernemoduler, ingen specielle ændringer i /etc/XF86Config-4 bare tre
filer der skal kopieres ind i /usr/X11R6/lib/modules.

Jeg er på ingen måder grafik-interesseret så jeg har ikke brugt særlig
meget tid på at fedte med min opsætning.

--
 Peter Makholm     |      There are 10 kinds of people. Those who count in
 sslug@sslug |                            binary and those who don't