Re: [MISC] Hvilket grafikkort?

On Fri, Apr 26, 2002 at 12:16:22PM +0200, Peter Makholm wrote:
> Hvis du køber et G550-kort skal du være opmærksom på at det ikke
> virker med XFree4.1. Du skal altså enten bruge XFree4.2 eller bruger
> Matrox' egne drivere.

Okay, det er heller ikke noget problem, jeg kører jo Sorcerer GNU/Linux,
så der har jeg altid den nyeste version ;)..

> Der er ikke de samme problemer med at bruge Matrox' driver som der er
> med NVidias (Jeg har prøvet begge dele). Det eneste problem jeg har er
> at jeg kommer til at opdaterer min Xfree fra Debian Unstable og så
> skal jeg kopierer Matrox-filerne ind fra cd'en påny. Ingen
> kernemoduler, ingen specielle ændringer i /etc/XF86Config-4 bare tre
> filer der skal kopieres ind i /usr/X11R6/lib/modules.

Ak ja, ulemperne ved binær-distroer .. Er det nok med de drivere der er
med i XFree86 4.2 eller skal jeg også bruge Matrox egne ved siden af?

Og er Matrox egne drivere egentlig open source?

> Jeg er på ingen måder grafik-interesseret så jeg har ikke brugt særlig
> meget tid på at fedte med min opsætning.

Jeg er heller ikke grafik interesseret, men vil gerne have et
skærmbillede som er behageligt for øjnene, hvis den slags da ellers er
muligt ;)

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41