Re: [MISC] Licens spørgsmål

Morten Sylvest Olsen skrev:

> Peter Makholm <sslug@sslug> wrote:
> : Morten Sylvest Olsen <sslug@sslug> writes:
>
> :> Jeg tager et OSS program under Artistic licensen (Perl) på omkring
> :> 30000 linier. Jeg tilføjer/ændrer en 3-4000 linier.
>
> : Hvad er licensen *helt* præcist?
>
> Den er Artistic License.

Hvis du distribuerer det ændrede program i andre former end
som kildetekst hænger du temmelig sikkert på at det _skal_
være under Artistic License.

Hvis du blot distribuerer dine ændringer som en lap der kan
sættes på det oprindelige program kan du temmelig sikker
vælge licens som det passer dig, men det bliver til gengæld
lidt problematisk for programmets brugere.

Hvis du vælger distributionsformer mellem disse to
yderligheder er det uklart hvad du må og ikke må.

Jacob
--
Open Source-arrangementer i Danmark annonceres nu på
<sslug@sslug>. Hvis du vil læse med, så send en