Re: [MISC] Hvilket grafikkort?

On Fri, Apr 26, 2002 at 09:20:11PM +0200, Andreas Bach Aaen wrote:
> Jeg er alt fald godt tilfreds med mit gamle Matrox G400 grafikkort,
> men sådan en oldsag kan man vel ikke købe længere?

Hmm, ikke nogen steder jeg kender ihvertfald, men man kan få G450 endnu.
Dog koster G550 ikke særligt meget mere - ca. 1000,- for G550 med Dual
udgange og digital udgang..

> Da 3D spil og flyvende grafik ikke lige er mig, så valgte jeg at smide
> penge efter en fladskærm. De har et skart billede og først og
> fremmest ingen irriterende hyletone fra stærmstrømsforsyningen.
> Hvis man vil have et superskarpt billede, så skal man vel have et
> grafikkort, der driver fladskærmen digitalt og ikke analogt. Her er
> priserne dog desværre sikkert lidt hampre endnu.

Som du kan se behøver de ikke være så hampre, 32Mb G550 med digital
udgang for ca. 1000,- er vel okay. Og da besparelsen på at købe et G450
kun er et par hundrede kroner kommer jeg ikke langt hen imod en
fladskærm (jeg har allerede en skærm, og skal ikke umiddelbart til at
købe ny), så tror jeg at jeg vil investere i G550 til den nye maskine og
spare sammen til en fladskærm hvis det bliver aktuelt senere :)

> Med dine krav til grafikkort, så husk også at gå efter et, hvor man
> kan nøjes med passiv køling. Mindre støj og skarpere billede....Aaah.

Støj er ikke noget problem da selve kabinettet ryger ind i et skab, og
så fører jeg forlængerkabler ud til skærm/mus/keyboard.

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41