Re: [MISC] Hvilket grafikkort?

On Fri, Apr 26, 2002 at 11:13:06PM +0200, Kristian Vilmann wrote:
> Jo. De er ikke helt billige.
> Lidt. Jeg har et par kunder der ikke bryder sig om at have sun-maskiner
> stående. De larmer.
> Den ene har haft en masse bøvl, men han stiller også ret høje krav:
> Opløsningen er ret unormal. Vistnok i omegnen af 1300x900. Og så i 112 Hz.
> Det virker ikke med kabler på 25 meter.
> Han har haft en masse forkelligt forstærker-grej på. Bl.a. en lånt æske
> fra tv/video-selskab der er mestre i storskærme og skærme på umulige steder.
> Jeg kender ikke den nøjagtige status, men vil gerne prøve at finde ud af det,
> [...]

Hmm.. det jeg havde tænkt mig var et 5 meters forlænger kabel, hvor stor
forringelse er der på den længde? Og kan det evt. afhjælpes ved at ofre
lidt ekstra på et bedre skærmet kabel?

Der bliver til at starte med kun tale om 1024x768 - ihvertfald indtil
jeg får råd til en ny skærm..

> Den anden kører som regel noget der minder om sun's standard opsætning:
> 1152x900x76, med kabler på over 25 meter. Det giver ingen problemer.

Hvis den slags kan lade sig gøre burde 5 ved 1024x768x60/70hz vel også
sagtens kunne lade sig gøre uden signal-booster ikk?

> De har iøvrigt gang i et sjovt projekt: Keyboard, mus og skærm over
> almindelige kat-5 ethernetkabler. Med en lille boks i hver ende.

Lyder spændende.. men er nok lige i overkanten af hvad jeg har brug for
;)

> Den slags er ikke billigt at lege med. jeg tvivler på at du slipper for under
> 5000 kr. pr maskine. Sikkert højere. Plus moms.
> BlackBox og Aage Hempel sælger den slags.

Tak, der kan jeg jo kigge hvis det bliver nødvendigt :)

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41