Re: [MISC] Hvilket grafikkort?

Fredag den 26. april 2002 23:26 skrev Anders Bruun Olsen:

> Hmm.. det jeg havde tænkt mig var et 5 meters forlænger kabel, hvor
> stor forringelse er der på den længde? Og kan det evt. afhjælpes
> ved at ofre lidt ekstra på et bedre skærmet kabel?
>
> Der bliver til at starte med kun tale om 1024x768 - ihvertfald
> indtil jeg får råd til en ny skærm..

Hvis du kan nøjes med 3 meter, så er det bestemt en fordel. Jeg har
med et G200 grafikkort oplevet et væsentlig kvalitetsfald ved brug a
5 meter kabel. 3 meter gav cirka samme kvalitets billede som 1 1/2
meter kabel. Skærmopløsningen var vist nok 1024x768x70Hz.

Hvis din monitor har 4xBNC indgange, så kab du med coaxialkabler lave
en meget bedre overførsel - også over længere afstande.
En hardwaregut jeg engang arbejdede sammen med lavede det nummer. Han
gik så vidt som til at lodde coaxialkablerne direkte på hans
grafikkort, idet det ikke er til at betale sig fra grafikkort med 4 x
coaxialudgang.

Mvh
--
 /\ ,_  _|,_ _  _  _,  |¨) _  _ |_   Marius Simonsensvej 7, 2.tv
/¨¨\| )(_|| (-'.-|`-,  |¨).-|(_ | )  8200 Aarhus N,      Denmark