Re: [MISC] Sorcerer <-> Sorcery

On Sat, Apr 27, 2002 at 06:45:00PM +0200, Ole Tange wrote:
> Forvirringen er total.

Hvilket er en af årsagerne til at Sorcerer GNU/Linux (sorcerylinux.org)
er ved at skifte navn til et endnu ikke offentligtgjort navn
(afstemningen er afsluttet, men resultatet er ikke offentliggjort endnu)

> Mit valg var nemt: Anders, der er min Sorcerer Guru, er på
> http://www.sorcerylinux.org/.

Nøj, hvor er jeg bare stolt :)

> Jeg vil tro/håbe, at de forskellige fraktioner enten dør ud eller merger.

Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg ikke at det kommer til at ske,
Lunar Linux (de hedder ikke Lunar Penguin længere) er allerende nået
ret langt med at ændre navne på værktøjer og implementere deres egne
ideer om hvordan en distro skal være og Sorcerer (Kyle's) er nu
licenseret under SPL (en afart af QPL som Kyle har tilpasset til sin
egen holdning) som gør det forbudt at distribuere modificerede udgaver
af sourcekoden, hvilket dermed umuliggører forks. Kyle er desuden meget
sur på sorcerylinux.org og Lunar Linux da han mener at da det jo er ham
som har lavet den originale udgave skal han have lov til at bestemme
100% over distro'en, og at forks er det samme som at tyvstjæle hans
arbejde. Han har tydeligvis misforstået GPL og det er derfor nok en
udemærket ide af ham at skifte til en licens han selv har 100% styr på.
Det umuligører dog en merger af sorcerylinux.org og Sorcerer da
sorcerylinux.org kører på en Debian filosofi om at det hele skal være
licenseret under en fri licens - GPL er blevet valgt som licensen til
alt der er native til distroen og FDL til alt dokumentation.

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41