Re: [MISC] Sorcerer <-> Sorcery

On Sat, Apr 27, 2002 at 08:24:50PM +0200, Kristian Vilmann wrote:
> Efter hvad jeg har kunnet læse mig til er ham Kyle en meget dygtig fyr.
> Sorcerer er vel i bund og grund hans ide og koden er sikkert også i vid
> udstrækning hans. Correct me if I'm wrong.

Jeg er helt enig, Kyle er super dygtig og ja, Sorcerer er hans ide og
hans kode. Der var dog nogle problemer da distroen var under hans
ledelse, nemlig at det var så godt som umuligt at få nogle ændringer
med. Der er flere der har spekuleret i at han ikke tillod andet end hans
egen kode for at han så senere kunne ændre licensen og begynde at tjene
penge på distroen, når han nu havde fået fordelen at af at have en masse
brugere til at finde bugs.
Jeg ved ikke om der er nogen hold i de spekulationer - jeg håber det
ikke, og jeg tror heller ikke helt selv på det.

> Men det lader til at noget er kørt skævt for ham på et tidspunkt.

Det er ganske korrekt, han blev meget negativ over at finde ud af at der
var nogen der havde forket distroen (Lunar Penguin) og valgte pludselig
uden advarsel at fjerne alt på sorcerer.wox.org og blot henvise til at
nu hed distroen Lunar Penguin. Det var der en del (inkl. mig) som ikke
syntes så godt om og derfor fortsatte SGL med den kode vi alle kørte på
vores respektive maskiner.

Alt i alt burde Kyle nok ikke have frigivet SGL under GPL, men gjort er
gjort, og der er efter min mening kommet en distro ud af det med
potentiale til at blive en virkelig stærk distro!

> Jeg tror bare jeg sætter wget til at hente det der iso-image fra Sorcerylinux.

:)

Husk at sætte anførselstegn om URL'en da PostNUKE ellers sender dig
noget møj fremfor imaget (du opdager det nok da det blot er en >1k
fejlmeddelelse den henter hvis du har glemt de tegn).

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41