Re: [MISC] Helligdage til Palm, kompatibel med pilot-link.

On Thu, Apr 25, 2002 at 14:30:47 +0200, Martin Egholm Nielsen wrote:

> Det var gået lidt forbi min næse at det var Store Bededag i
> morgen -- sådan går det gerne når man har en Palm og ikke en
> Mayland kalender... :o)
> Derfor fandt jeg lige en flink sjæl, der havde lagt
> helligdage i perioden 2000-2010 ud til Palm'en.
> (http://www.napoleon.dk/palm/). Desværre ligger du kun til
> Windows' PalmDesktop og Unix's Plan program, så derfor
> kastede jeg mig ud i at konvertere Plan-formatet til det

For meget længe siden (10-15år?) havde jeg et program (source)
der beregner helligdagene, dvs. dem der flytter sig.
Det er så heldigt at alle kirkehelligdage ligger i forhold
til palmesøndag, og derfor relativt let at beregne når
man først har palmesøndag . Det er noget med nymåne osv.
Måske jeg skulle se om programmet kan findes i gemmerne et sted ?
(eller findes der en moderne udgave et sted?)

Resten af hel/halv helligdagene (1. maj, 5.juni, Jul,...)
ligger hver år på samme dato :)

--
mvh Frank Damgaard  |