Re: [MISC] Switchboks til tastatur, mus og skærm?

Klaus S. Madsen wrote:

On Tue, Apr 30, 2002 at 02:15:07PM +0200, Joergen Ramskov wrote:

Jeg kører 1280x1024 - er det en af "de højere opløsninger"? :)

Ja... Men jeg tror godt at det kan lade sig gøre, hvis du bare sørger
for at få fat i et kabel i en ordentlig kvalitet.

Min erfaring er dog, at det også er betydende hvor hurtig
skærmen i sig selv er:

Jeg brugte sådan en mekanisk switch med en gammel skumpaq
skærm - og det gik fint op til skærmens maksimale pixel- og
frame-frekvens (som blev opnået ved 1152*864 med 62 Hz).

Så satte jeg en hurtigere skærm på (en Phillips sag) - og
vupti så kom der skygger (svarende til refleksioner i kabler
og switch) med samme frekvens.

Da jeg i sin tid købte switchen blev jeg endvidere opmærksom
på, at der også eksisterer (væsentlig dyrere) elektroniske
switche, som bedre skulle være i stand til håndtering af
højere frekvenser (faktisk var sælgerens spørgsmål: "Er det
til en server eller en desktop maskine?").

Mit bedste råd er at få en returaftale med sælgeren af
kabler/switchbox og så prøve.

Martin Berg