Re: [MISC] Linksys WRT54G og firmware

Lars Brandi Jensen skrev:

> Jeg har fået fat i to af ovenstående trådløse routere. Med standard
> firmware er det jo bare routere. Men med de alternative firmware er det
> jo pludselig en hel anden sag. Jeg har installeret Sveasoft's Alchemy
> firmware og fundet det meget nemt at lave WDS.
>
> Men de steder hvor jeg har været for at se på firmware, er der en del
> hosten over netop Sveasoft. Det ser ud til at folk er delte lige netop
> på den her firmware og der er nogle GPL ting som vist ikke er helt som
> det skal være. Er der nogen der kan hjælpe med en "objektiv" vurdering
> [...]

Jeg kender ikke detaljerne men det er mit indtryk at der sådan set ikke er
noget med firmwaren, heller ikke mht til licenser, men Sweasoft har en ret
lukket forretningsmodel og været ubehagelige over for folk, der ikke har
gjort noget galt, men bare distribueret Open Source software uden at betale
Sweasoft.

www.openwrt.org er et fremragende helt åbent alternativ.

Der er et SSLUG arrangement på lørdag om netop den slags AP, med anden Linux
firmware. Jeg ærgrer mig over ikke at kunne deltage.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug