Re: [MISC] Første mærkevare laptop med præinstalleret Linux

On Sun, 15 May 2005 06:53:49 +0000, Jacob Sparre Andersen wrote:

> http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/en/WF04a/321957-64295-89315-321838-f33.html
>
> Den side er så vidt jeg kan se rettet mod det amerikanske marked. Og
> jeg kan kun se Microsoft Windows og FreeDOS på den, ikke Linux.

Det er ikke min opfattelse, at siden er rettet mod det amerikanske marked.
Hvis det forholdt sig sådan, ville man jo ikke kunne vælge, at få sin
faktura udskrivet i euro eller pund.

At der står freedos betyder, at den bliver leveret uden windows. At der
er forudinstalleret freedos, hænger måske sammen med, at HP-værktøjer
fordrer som minimum dos.

Artiklen nævner også, at man indtil videre kun kan bede om at få en cd
medleveret, hvorpå findes en linux distribution. Som jeg læser artiklen,
er det dog besluttet, når Ubuntu får lavet en skræddersyet version med
understøttelse af alt hardware, at den medlevere cd med Ubuntu vil
indeholde 90 dages supportaftale med firmaet bag Ubuntu.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen