Re: [MISC] embedded Linux

Martin Hansen wrote:

> Jeg kan ikke finde noget dansk forum for embedded Linux i danmark. Og
> overvejer derfor at starte noget op.
> Ville høre om nogen her er med på det.

Hvad forventer du?
De tekniske spidsfindigheder vil sikkert hurtigt finde vej til et
engelsksproget forum. Der er også enorm spredning på hvad man mener med
embedded:

Ericsson eksempel: (High availability server)
http://www.linux.ericsson.ca/

Nokia eksempel: ( PC lignende device til stuen, dødt projekt lidt forud for
sin tid)
http://www.linuxdevices.com/articles/AT4370516520.html

Liab eksempel: (Industriel automation og overvågning, lav effekt og lille
processor):
http://www.liab.dk

Kiss eksempel: (Husholdningselektronik, DVD afspiller mv.)
http://www.kiss-technology.com

Dette er fire eksempler på firmaer der arbejder eller har arbejdet med
embedded Linux og som har udviklingsafdelinge i Danmark. Hvorvist de danske
udviklingsafdelinger, så har haft en finger med i spillet, det er det vist
kun i Liab tilfældet, at der er sikkerhed for.

Det korte af det lange er at embedded nærmest betyder en underskov af
nicher.

Det nærmest jeg har set af en embedded linux forum her i DK, det er på en af
SSLUG listerne fornyeligt hvor der var en længere debat om WiFI i
købehavnsområdet - og om hvordan man kunne lave et netværk via modificerede
Linksys WRT54g routere, der som bekendt kører med embedded Linux.

> NB: er der et bedre sted på sslug at spørge om ovenstående?
Næppe.

Mvh