Re: [MISC] embedded Linux

Andreas Bach Aaen wrote:
> Hvad forventer du?
> De tekniske spidsfindigheder vil sikkert hurtigt finde vej til et
> engelsksproget forum. Der er også enorm spredning på hvad man mener med
> embedded:
Jeg har ikke en klar definering af indholdet, min ide var primært at skabe
kontakt mellem folk der arbejder med embedded linux i danmark. Forummets
mere konkrete indhold håber jeg kan dannes i fællesskab.
Men da det embeddede område typisk er meget præget af folk der får løn for
at arbejde med det, vil dette netværk også kunne bruges karriere mæssigt.
Der behøver ikke nødvendigvis at være en liste med job opslag, men det at
man kender andre i danmark der arbejder med embedded Linux vil være en
fordel på samme måde som andre faglige netværk. Når det er sagt mener jeg
også at amatøren/hobby udvikleren skal have en betydelig plads i forummet.

Meget specifikke tekniske detaljer hører oftest hjemme på en bestemt liste,
fks. problemer med uboot hører vel hjemme på uboot projectets egen
postliste.

Men der er ting der kunne høre bedre hjemme i et dansk forum. Nu
hjernestormer jeg lige lidt:
- Det kunne være nye folk på området, der vil kigge på embedded Linux
(novice)
- Det kunne være Opensource licenser på embedded udstyr, i forhold til dansk
lovgivning (GPL kan f.eks. være uklar når du har systemer uden normale
diske og brugere der direkte starter programmer)
- Det kunne værre omtale og diskusion af konferencer og foredrag i danmark.
-
-
Men jeg har spurgt andre stder end her så måske det næste skridt var at få
oprettet en post liste, hvor man kan diskutere indholdet af dette forrum
for ikke at fragmentere for meget.

--
Med venlig hilsen/mojn/regards
Martin Hansen