Re: [MISC] embedded Linux

On Mon, 16 May 2005 16:56:50 +0200, Andreas Bach Aaen
<sslug@sslug> wrote:

>Hvad forventer du?
>De tekniske spidsfindigheder vil sikkert hurtigt finde vej til et
>engelsksproget forum. Der er også enorm spredning på hvad man mener med
>embedded:

Det er min erfaring at der er mange fælles træk uanset hvad man mener
med embedded.

For et par år siden undersøgte jeg markede i forbindel men en
projektansættelse om embedded systemer. I den forbindelse var jeg på
en messe i københavn  for embedded systemer og på det tidspunkt var
interessen for embedded linux enorm stor. Det var det der blev spurgt
til og det der blev vist frem på 4 ud af 5 stande.

Der var alt fra "pc'er" på et kort til web-servere på et kort, alle
med tilgang fra en eller anden form af embedded linux. Spredningen var
her ikke størrer end den vi ser på "almindelige" linux mellem f.eks.
suse og knoppix.

Jeg vil forvente en stigning i spørgsmålene på dansk om embedded linux
inden for de kommende år, efterhånden som projekterne der var på
tegnebrætte for et par år siden bliver implementeret og service
afdelingerne får opgaverne med at vedligeholde dem.

Jeg vil heller ikke blive overrasket hvis SSLUG bliver et af de første
steder de spørg.

PS: I Sandkassen har vi haft de første embedde linux relaterede
spørgsmål om kernel kompilering til ARM CPU'er.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen